Ikan siakap 3 rasa
Ikan siakap 3 rasa

Sedang mencari inspirasi resep ikan siakap 3 rasa yang unik? Cara membuatnya memang tidak terlalu sulit namun tidak gampang juga. Jika keliru mengolah maka hasilnya tidak akan memuaskan dan bahkan tidak sedap. Padahal ikan siakap 3 rasa yang enak harusnya sih mempunyai aroma dan cita rasa yang mampu memancing selera kita.

Bila ikan siakap, terfikir di hati tak kan lah nak goreng garam kunyit jer. Kalau ikut Nana, dia hendak goreng sahaja. Jadi bila saya buat keputusan untuk Jadi saya masak main letak jer ikut apa yang ada di dapur.

Banyak hal yang sedikit banyak mempengaruhi kualitas rasa dari ikan siakap 3 rasa, pertama dari jenis bahan, kedua pemilihan bahan segar sampai cara mengolah dan menghidangkannya. Tidak usah pusing jika hendak menyiapkan ikan siakap 3 rasa enak di rumah, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini mampu menjadi suguhan istimewa.

Berikut ini ada beberapa tips dan trik praktis untuk membuat ikan siakap 3 rasa yang siap dikreasikan. Anda dapat menyiapkan Ikan siakap 3 rasa menggunakan 8 bahan dan 4 tahap pembuatan. Berikut ini cara untuk menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan dalam pembuatan Ikan siakap 3 rasa:
  1. Sediakan Ikan siakap seekor
  2. Sediakan Coctail dlm tin separuh. Ambil air setengah cawan
  3. Siapkan serai dititik
  4. Ambil Sebelah bwg Holland
  5. Ambil bawang putih diracik halus
  6. Siapkan inc halia potong nipis
  7. Siapkan sudu besar sos cili
  8. Ambil sudu besar sos tomato

Masukkan bahan tumis Masukkan potongan nenas ,cili potong dan tutup api. Siap dicurahkan kuah ini atas badan ikan. Sebabnya, saya rasa sangat 'WOW' bila dapat tengok rupa ikan tuh yang dah dimasak dan rasanya yang memang.walllaaweeeiii.sedap sangat. Hari sabtu haritu Shahril pergi Carefour Wangsa Maju.

Langkah-langkah menyiapkan Ikan siakap 3 rasa:
  1. Lumur ikan dgn garam dan tepung jagung
  2. Tumis bhn2.. Masuk kan sos cili dan tomato.. Msukn kn air sikit.. Masukkn coctail.. Garam dan perasa.. Siap.. Curah atas ikan sja

Aku teringat dulu aku pernah buat sekali. Guna resipi yang superb sedap dari housemate aku Ila dulu. Last masukkan bahan-bahan yang dipotong dadu tadi. Biarkan sehingga lembut atau pecah minyak. Tuangkan sos ke atas ikan siakap yang Kekya goreng tadi tu.

Terima kasih telah menggunakan resep yang kami tampilkan di halaman ini. Harapan kami, olahan Ikan siakap 3 rasa yang mudah di atas dapat membantu Anda menyiapkan makanan yang enak untuk keluarga/teman ataupun menjadi inspirasi untuk berjualan makanan. Semoga bermanfaat dan selamat mencoba!