Flying Siakap Goreng Aumm
Flying Siakap Goreng Aumm

Sedang mencari ide resep flying siakap goreng aumm yang unik? Cara membuatnya memang tidak susah dan tidak juga mudah. Jika salah mengolah maka hasilnya tidak akan memuaskan dan bahkan tidak sedap. Padahal flying siakap goreng aumm yang enak seharusnya punya aroma dan rasa yang mampu memancing selera kita.

Banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari flying siakap goreng aumm, pertama dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar sampai cara mengolah dan menghidangkannya. Tak perlu pusing jika hendak menyiapkan flying siakap goreng aumm yang enak di rumah, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini mampu jadi sajian spesial.

Nah, kali ini kita coba, yuk, variasikan flying siakap goreng aumm sendiri di rumah. Tetap dengan bahan sederhana, sajian ini dapat memberi manfaat untuk membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Anda bisa menyiapkan Flying Siakap Goreng Aumm menggunakan 6 jenis bahan dan 9 langkah pembuatan. Berikut ini cara dalam menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang dibutuhkan dalam menyiapkan Flying Siakap Goreng Aumm:
  1. Sediakan Ikan siakap - potong butterly
  2. Ambil Serbuk kunyit
  3. Ambil Garam
  4. Siapkan Tepung jagung
  5. Ambil Air sikit
  6. Gunakan Minyak untuk menggoreng
Langkah-langkah menyiapkan Flying Siakap Goreng Aumm:
  1. Bersihkan ikan dan tos.
  2. Gaulkan serbuk kunyit dan garam dan salutkan kat ikan tu.
  3. Pastu letak tepung jagung dan salut rata ikan tu.
  4. Panaskan minyak. Minyak kena banyak..mcm ikan tu tenggelam.. kuali kena besar. Bila dah panas, masukkan ikan dan biarkan dia goreng dalam minyak panas tu.
  5. Jangan gatal gatal nak terbalik2 kan ikan tu lagi..biarkan ikan tu dlm minyak tu..
  6. Bila nengok ikan tu dah mcm garing/masak, baru lah awak terbalikkan ikan tu. Pastu biarkan dia goreng lagi..
  7. Pastu…. Bila dah nampak garing, kalau nak terbalik kan lagi satu kali, terbalikkan la.. kasi rangup lagi..
  8. Pastu, angkat dan toskan kt wire rack…
  9. Siaaapp!! Gerenti ikan goreng awak tu cantik kejadian and tak lekat di kuali… Aummm

Bagaimana? Mudah bukan? Itulah cara membuat flying siakap goreng aumm yang bisa Anda praktikkan di rumah. Semoga bermanfaat dan selamat mencoba!