Siakap tiga rasa thai na kap 😂
Siakap tiga rasa thai na kap 😂

Anda sedang mencari ide resep siakap tiga rasa thai na kap 😂 yang unik? Cara menyiapkannya memang tidak terlalu sulit namun tidak gampang juga. Jika keliru mengolah maka hasilnya tidak akan memuaskan dan bahkan tidak sedap. Padahal siakap tiga rasa thai na kap 😂 yang enak seharusnya memiliki aroma dan rasa yang bisa memancing selera kita.

Ada beberapa hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari siakap tiga rasa thai na kap 😂, mulai dari jenis bahan, lalu pemilihan bahan segar hingga cara membuat dan menghidangkannya. Tak perlu pusing kalau hendak menyiapkan siakap tiga rasa thai na kap 😂 enak di mana pun anda berada, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini bisa jadi suguhan istimewa.

Di bawah ini ada beberapa tips dan trik praktis untuk membuat siakap tiga rasa thai na kap 😂 yang siap dikreasikan. Anda dapat menyiapkan Siakap tiga rasa thai na kap 😂 memakai 21 bahan dan 5 tahap pembuatan. Berikut ini langkah-langkah dalam menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang dibutuhkan dalam pembuatan Siakap tiga rasa thai na kap 😂:
  1. Ambil Bahan2 untuk ikan
  2. Ambil Seekor ikan siakap saiz sederhana or besar
  3. Siapkan Garam & kunyit
  4. Sediakan Tepung jagung
  5. Sediakan Bahan2 tumis
  6. Gunakan 5 ulas bawang putih (tumbuk pkai blakang pisau & cincang kasar)
  7. Siapkan 1 inci halia (hiris panjang)
  8. Siapkan 2 batang serai (ditumbuk sikit)
  9. Sediakan 3 biji cilipadi (potong dlm 3 or 4 bhagian)
  10. Siapkan Sayur rampai (ikut suka nak bnyak mana, jgn bnyak sgt)
  11. Siapkan 1 labu bawang besar / holland
  12. Sediakan Tomato
  13. Ambil Kacang panjang
  14. Gunakan 2 or 3 helai Daun limau
  15. Sediakan 1/2 Cili benggala
  16. Sediakan Kobis bunga
  17. Gunakan Bahan2 sos
  18. Sediakan 2 sdb sos cili thai
  19. Sediakan 2 sdb sos tomato
  20. Gunakan 2 sdb sos tiram
  21. Ambil 1/2 sdb sos ikan
Langkah-langkah membuat Siakap tiga rasa thai na kap 😂:
  1. Saya potong dua senang nak masuk kuali 😅. Gaulkan garam, kunyit & tepung jagung. - Panaskan minyak dan goreng hingga masak, toskan dan letak dalam pinggan siap2 hias sikit2 😁
  2. Masukkan minyak untuk menumis, panaskan kuali dan masukkan bahan2 tumis kite hingga kekuningan.
  3. Kemudian masukkan bahan2 sos dan daun limau purut. Gaulkan dan biar dalam 2 3 minit.😊
  4. Selepas itu masukkan pula bahan2 rampai kite, gaul2 lagi dalam biar 2 3 minit.😁
  5. Dah siap kuah kite 😍. Boleh terus tuangkan atas ikan yg dah siap2 hias cam kat kedai thai tu. Tp saya terlebih sayur plak sebab saya suka sayur 😂. Sayur jgn bnyak sgt sebab nanti kuah kering.

Bagaimana? Gampang kan? Itulah cara membuat siakap tiga rasa thai na kap 😂 yang bisa Anda lakukan di rumah. Semoga bermanfaat dan selamat mencoba!