Resepi kembung manis
Resepi kembung manis

Anda sedang mencari ide resep resepi kembung manis yang unik? Cara menyiapkannya memang tidak susah dan tidak juga mudah. Kalau salah mengolah maka hasilnya akan hambar dan bahkan tidak sedap. Padahal resepi kembung manis yang enak selayaknya punya aroma dan cita rasa yang dapat memancing selera kita.

Banyak hal yang sedikit banyak mempengaruhi kualitas rasa dari resepi kembung manis, pertama dari jenis bahan, lalu pemilihan bahan segar, hingga cara membuat dan menyajikannya. Tidak usah pusing jika ingin menyiapkan resepi kembung manis enak di mana pun anda berada, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini dapat jadi sajian istimewa.

Serunding ikan kembung merupakan antara resepi ikan kembung yang wajib anda cuba. Resepi Cucur Kembung Manis - Resepi Adik via www.resepiadik.com. Nampak macam simple resepi cucur kembung manis ni.

Nah, kali ini kita coba, yuk, buat resepi kembung manis sendiri di rumah. Tetap dengan bahan sederhana, hidangan ini dapat memberi manfaat untuk membantu menjaga kesehatan tubuhmu sekeluarga. Anda dapat menyiapkan Resepi kembung manis menggunakan 5 bahan dan 4 langkah pembuatan. Berikut ini cara dalam membuat hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan dalam pembuatan Resepi kembung manis:
  1. Siapkan 2 cawan tepung gandum
  2. Ambil 1 1/2 cawan air mendidih
  3. Sediakan secubit garam
  4. Siapkan 5 sudu gula
  5. Gunakan Minyak utk mengoreng

Resep dan cara mudah membuat tumis ikan peda Ikan kembung, ikan pari, ikan tenggiri, ikan terubuk dan banyak lagi. Cucur Kembung Manis Sumber : FB Noraslinda Bungal. Tidak dibenarkan sesama sekali mencetak resepi yang terkandung didalam blog ini samada melalui media cetak, printing, digital copy dan. Mencari koleksi resepi ikan kembung yang menarik?

Cara menyiapkan Resepi kembung manis:
  1. Firstly, kita campur kan tepung + gula + garam. Gaul rata. Tambah air mendidih, sampai rata doh akan melekit biarkan doh sekejap hingga sejuk.
  2. Setelah doh siap, uli rata sebab td uli tak rata sbb panas. dah rata, doh akan melekit, tmbah tepung dalam 5 sudu, uli lagi.
  3. Okay dah siap uli, mmg dia akan melekit, kita letak minyak seluruh kedua2 tapak tgn, nnty dia xmelekit dah. senang je nak bulat-2kann. buat sampai habis.
  4. Time mengoreng, igt ye api sederhana n minyak kena panas. baru cntikk cucur kitaa. Alhamdulillah settle, da bole makann.

Ikan kembung merupakan jenis ikan laut yang disukai orang ramai. Ikan ini miliki rasa manis dan wangi bila digoreng garing. Bahan-bahan nak masak Resepi Ikan Kembung Azlita Enak Dan Mudah termasuk beberapa perkara diperlukan untuk cuba nak buat dan pastinya memang kena perancangan yang betul kalau nak. Sambal Tumis Ikan Kembung, menu ala-ala kampung Rasa sambalnya harus sedikit manis, bergabung dengan rasa masin dari ikan goreng memang terus membuka selera. Resepi Resepi Ikan Masak Lemak Halba yang kesukaan famili.

Terima kasih telah menggunakan resep yang kami tampilkan di sini. Besar harapan kami, olahan Resepi kembung manis yang mudah di atas dapat membantu Anda menyiapkan makanan yang enak untuk keluarga/teman maupun menjadi inspirasi dalam berbisnis kuliner. Selamat mencoba!