Nasi minyak mudah
Nasi minyak mudah

Sedang mencari inspirasi resep nasi minyak mudah yang unik? Cara menyiapkannya memang tidak terlalu sulit namun tidak gampang juga. Kalau salah mengolah maka hasilnya akan hambar dan justru cenderung tidak enak. Padahal nasi minyak mudah yang enak selayaknya punya aroma dan cita rasa yang bisa memancing selera kita.

Hari ni aku nak share resipi Nasi Minyak Mudah Gerenti Sedap Saya menyediakan nasi minyak dengan kawan kawannya iaitu Ayam Masak Merah dan Acar Hari raya pertama dah makan lemang dan rendang, jadi hari raya kedua mesti nak makan nasi. Haa. dah siap pun Nasi Minyak versi Tengkubutang. huhu. sorry la tak sama pemandangannya dengan dalam gambar Blogger Ita, sebab teman dah terbiasa ikut cara teman. macam daun pandan.

Ada beberapa hal yang sedikit banyak mempengaruhi kualitas rasa dari nasi minyak mudah, pertama dari jenis bahan, kedua pemilihan bahan segar sampai cara mengolah dan menyajikannya. Tak perlu pusing jika hendak menyiapkan nasi minyak mudah yang enak di rumah, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini dapat menjadi sajian spesial.

Nah, kali ini kita coba, yuk, ciptakan nasi minyak mudah sendiri di rumah. Tetap berbahan sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuhmu sekeluarga. Anda dapat menyiapkan Nasi minyak mudah memakai 8 bahan dan 2 langkah pembuatan. Berikut ini langkah-langkah dalam menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang diperlukan dalam pembuatan Nasi minyak mudah:
  1. Gunakan 2 cawan Beras basmathi (rendam 10 min)
  2. Siapkan Minyak sapi/Ghee
  3. Ambil 3 sekawan
  4. Gunakan Bawang putih
  5. Gunakan Bawang merah
  6. Sediakan Halia
  7. Ambil 1/2 cawan Susu cair
  8. Siapkan Air 2 cawan setengah

Dalam Fasa diet ni banyak betul dugaan dan cabaran terutamanya godaan makanan menu sedap-sedap. Tekak ni pula mengada-ngada terasa nak makan itu ini. Resepi Nasi Minyak Mudah & Simple - Perkongsian Resepi Nasi Minyak Mudah & Simple untuk keluarga. Assalamualaikum. bertemu kembali. menu nih ialah menu pada ari pertama berbuka puasa aritu. request dr anakanda Danish yang sgt suka dgn nasik minyak ala kantin skola. aku paham beno la.

Langkah-langkah membuat Nasi minyak mudah:
  1. Tumis bawang merah bawang putih, halia dan 3 sekawan bagi bau dulu
  2. Pindahkan di rice cooker bahan tumisan, masukkan beras dan air, masukkan kismis dan gajus gaul dan biarkan sampai masak. Dah siap

Selamat berpuasa buat semua yang berpuasa. Harap dapatlah kita habis sebulan berpuasa dengan jayanya. Korang pernah masak nasi minyak tak? Semalam, Gee masak nasi minyak untuk breakfast. Kalau belah Pantai Timur ni kami memang dah biasa breakfast nasi.

Terima kasih telah menggunakan resep yang kami tampilkan di sini. Harapan kami, olahan Nasi minyak mudah yang mudah di atas dapat membantu Anda menyiapkan hidangan yang enak untuk keluarga/teman maupun menjadi inspirasi untuk berjualan makanan. Semoga bermanfaat dan selamat mencoba!