Resipi Jeruk Buah Buahan Asam Boi Yang Sedap

Resipi Jeruk Buah – Pandangan saya ini agak salah dan kera. Tiba-tiba seperti saya agak kacau. Tanpa kawan bercakap. Mereka hilang tanpa dapat dihubungi untuk bertanya kepada saya apakah kebijaksanaan di sebalik ini. Saya menjadi sangat rendah. Kalau kes ini saya bawa ke Kak Kama, guru Al Quran saya ketika saya pergi ke rumahnya untuk belajar. Kak Kama telah bertanya apa lagi yang saya mahu, apa lagi yang saya tidak mempunyai.

Pada masa lain orang perlu bekerja dan agak sukar, ketika saya berhati-hati dan bekerja dengan pegawai yang dingin, mempunyai suami dan anak-anak, memiliki rumah dan kereta api, mempunyai anak-anak yang cantik dan sihat, hidup dalam lingkaran elit. Beliau memberi contoh seorang jiran sepanjang hayat terpaksa menjaga anak-anak untuk mendapatkan nafkah.

Kak Kama menasihatkan saya untuk melihat orang yang lebih sukar dan berganda dengan penuh syukur atas nikmat yang telah diberkati setakat ini. Tab bertiharah, Kak Kama bersyarah. Saya tidak menjawab semua soalan Kak Kakama. Semua panggilan Kak Kama bukanlah suatu perkara yang saya tidak tahu atau tidak kes yang pertama kali saya dengar. Semuanya benar.

resipi jeruk buah
Gambar jeruk buah

Tetapi hiburan saya tidak berkaitan dengan apa yang disebutkan oleh Kak Kama. Saya meninggalkan majlis itu pada hari itu, dengan rasa “ketakutan” ketika Kak Kama berkongsi apa yang diperintahkan kepadanya ketika umur meningkat, badan kita berbau tanah. Kembali dari rumah Kak Kama, saya sering mencium lengan saya ketika bau tanah. Ya, tidak mustahil kerana kita dibuat dari tanah dan badan kita akan bermeditasi di tanah.

Saya menulis apa yang saya mahu seperti saya ingin menjadi baik, mahu menjadi seorang yang rendah hati tetapi pada dasarnya saya selalu tidak berdiri sendiri. Saya telah dihasut untuk menjadi mementingkan diri sendiri dalam dunia yang tercela. Ada kalanya saya sangat benci dan berasa sangat kesal melihat kebanggaan dan pujian dunia di peringkat perkhidmatan, di atas tikar, mengenai kekayaan.

Keperibadian seseorang terus tinggi dengan hanya menamakan dan menjaga. Adakah begitu? Saya tidak sepatutnya mengambil kegembiraan semua ini. Tetapi apabila saya berfikir dan merasa sakit untuk semua itu, itu bermakna saya seorang lelaki mati. Dibunuh dengan nafsu sendiri. Saya benar-benar membenci permainan dunia tetapi saya gagal untuk mendapatkan diri saya sepenuhnya daripada itu.

Dalam kebanyakan masa, saya jatuh untuk itu. Saya tidak melakukan apa yang saya mahu lakukan. Tidak ada yang salah dengan mencari dunia untuk akhirat. Islam tidak melarang hamba-hambaNya untuk mencari kekayaan di dunia. Apa yang salah jika dunia dipuji lebih tinggi, mencari dunia untuk kemasyhuran dan ramalan. Inilah yang mesti ditentang, selera makan yang membawa kepada kes negatif.

Apabila diri terapai kapai, saya mencari seseorang sebagai kawan untuk bercakap. Baru-baru ini saya dalam edaran bahawa saya sebenarnya hanya membuat kawan-kawan dengan sifat maya melalui media iphone dan ipad. Mereka adalah “kawan” yang sentiasa menghiburkan saya. Hmm mungkin betul saya salah dan celaru.

Saya hanya menulis mengikuti minda celaru. Cela seperti oren masam boi. Dalam satu bekas terdapat pelbagai rasa manis, masam, pedas dan masin. Saya tidak tahu mana yang saya suka dan mana yang saya tidak suka. Cukup di sini dahulu kerana saya tahu akhirnya saya satu-satunya yang perlu berjuang untuk berada di jalan yang betul.

Resipi Jeruk Buah Buahan Asam Boi Yang Sedap

Resepi Buah Jom layan Citrus Fruit Boi sangat popular sekarang ini. Lebih-lebih lagi apabila Zarina Zainuddin menjual pada Instagramnya. Harga jika dibeli sangat mahal. Jadi jom kita lakukan dengan menyediakannya di rumah …..

Bahan bahan :

  • 3 biji mangga lemak manis muda
  • 1 biji jambu batu
  • 15 biji asam boi – saya suka warna putih
  • 3 tangkai cili padi merah ~ di hiris halus
  • 1 cawan gula pasir

Cara membuat :

  1. Kupas dulu mangga muda dan jambu. Tanggalkan kulit mangga, kacau dan diiris. Rendam dalam air limau dalam 20 minit untuk buah anggur. Kemudian basuh dan tempuhlah
  2. Masukkan cili beras dan asid boi. Masukkan gula dan rata huru-hara. Masukkan ke dalam bekas dan simpannya dalam 3-4 jam. Sedia makan. Saya meletakkan gula ke bekas memegang untuk cepat la la na.

Nota :

  • Ia juga mungkin untuk menggantikan cabai beras dengan serpihan cili.
  • Lokasi kapur istana dibahagi kepada oren.