MyResipi.info | Jom Kongsi Resepi

Resepi Pizza Roti Prata Lezat

Resepi Pizza Roti Prata – Menu sarapan yang akak masak pagi ni agak berat kan sekali-sekala boleh la makan macam ni kan. Akak suka makan roti parata segera ni dengan kuah kari hihi tapi tak pa la kali ni akak buat chezzy parata pizza ni ikut permintaan dari anak-anak. Hari ni kan cuti begitu juga menu akak masak khas untuk kami sekeluarga makan. Senang je nak bersedia kan cheezy parata pizza ni dan ikut selera kita nak tabur apa jenis topping. kalau nak digulung roti parata ni pun boleh juga macam roll tortilla kan. Ikut pada kami la nak mengadun roti parata ni tapi yang penting roti parata segera ni mesti dimasak dulu baru la sedap ya.

Resepi Pizza Roti Prata
Gambar Pizza Roti Prata

Resepi Pizza Roti Prata

Akak guna bahan-bahan baki dari buat lasagna untuk topping cheezy parata pizza ni, tabur je dan tutup goreng pan ni biarkan keju ni cair siap la parata cheese ni. Rasanyaaaa hmmmmmmm sangat la sedap sebab roti parata segera ni kan memang dah krispy dan lemak kena pula dengan topping cheese dan sos bolognese yang manis masam cukup rasa yum yum laaaAduhhhh sedapnya keju melimpah bertali-tali dan pada sapa yang suka makan keju boleh la coba resepi ni memang kalau makan sekali nak masak lagi.

Bahan-bahan resepi roti pizza sedap :

  • 1 keping roti parata segera
  • chedder cheese spread – dalam balang kaca kecil
  • sos daging bolognese
  • sos bechamel
  • cheese/keju monzarella secukupnya

Cara memasak resepi roti pizza saya :

  1. Panaskan pan non stick dan kemudian masak roti parata ni sampai masak dan agak kering dan boleh diangkat serta ketepi kan dulu.
  2. Padamkan api dapur sekejap dan boleh la ambil sekeping roti parata dan letakkan dalam kuali.
  3. Sapu cheddar keju menyebar di atas roti roti parata ni kemudian diletak sos daging bolognese dan sos bechamel, akhir sekali tabur keju secukupnya.
  4. Nyalakan balik api dapur dan guna api dapur saiz sederhana.
  5. Tutup pan goreng dengan penutup periuk sekejap supaya keju di muka roti parata menjadi liur.
  6. Bila keju dan cair sepenuhnya boleh la ditutup api dapur dan angkat roti parata ni. Sejukkan sekejap dan boleh dipotong dan makan.

Resepi Yang Kamu Cari :

    resepi pizza mudah dan sedap

Info Resepi Pizza Roti Prata Lezat...