Resepi Butter Cake Sukatan Cawan

Resepi Butter Cake – Tiba-tiba ia merasa sangat sejuk untuk menikmati sekeping kek. Apabila keghairahan ini disuarakan, Juita membawa sekeping Red Velvet dari Recipe Rahsia. Tetapi ia masih tidak menyimpan keinginan saya. Pada hari keputusan SPM diumumkan, sekali lagi kami pergi ke Resipi Rahsia untuk membeli 2 jenis kek yang juga tidak dapat memenuhi hasrat saya.

Resepi Butter Cake
Gambar Butter Cake

Mengapa? Haaa mengapa saya hanya ingin menikmati kekosongan yang lazat yang disebabkan oleh rasa kek itu sendiri tidak disebabkan oleh pembekuan frosting dan sebagainya. Kali ini saya meminta Juita untuk memberikan saya sebuah tombol mentega kerana ini adalah kebenaran sebenar yang saya mahukan.

Sebelum melihat resepi itu, saya ingin melangkau satu persatu kecil dari kuliah Ustaz Adli. Solat adalah yang paling ditekankan selepas ucapan kalimah syahadah. Solat adalah kata dan akta khas yang bermula dengan takbir dan berakhir dengan salam. Solat adalah penghapusan dosa sementara tidak membuat dosa besar. Doa kami adalah ehsan Tuhan. Sekiranya sakit atau nyanyuk, kita tidak boleh berdoa.

Doa yang sesungguhnya adalah mengingati Tuhan. Solat adalah untuk kehidupan akhirat bukan untuk dunia. Jadi walaupun sakit, tetap solat. Tidak ada istilah untuk meninggalkan solat dalam keadaan apa pun. Kebaikan sujud adalah berkat terbesar. Bayangkan perasaan orang-orang yang tidak boleh sujud kezuran. Pada masa itu hati akan merasa hina dan kita akan meningkatkan bahan Tuhan.

Resepi Butter Cake

Simbol sujud adalah bumi, jadi jangan sekali-kali meletakkan dahi di atas bantal dan sebagainya. Semoga taklimat ringkas ini tidak berguna kepada kita semua. Kue mentega resepi Jom lazat semudah itu dan selalu menjadi kegemaran saya ini.

Bahan bahan :

  • 250 gram pure butter jenama Anchor
  • 250 gram tepung naik sendiri
  • 180 gram gula kaster
  • 4 biji telur
  • 1/2 cawan susu segar

Cara memasak :

  1. Panaskan oven selama 20 atau 30 minit.
  2. Tekan mentega dan gula sehingga bunga, gebu dan swap warna putih (kelajuan rendah kemudian mudah kemudian berkelajuan tinggi).
  3. Letakkan telur satu demi satu benih di dalam tiub dengan tepung. Masukkan susu segar dan pukul lagi sehingga benar.
  4. Masukkan dalam lembaran penaik saiz 8-9 “yang telah dibakar atau semburan terlebih dahulu.
      au begitu masak. Angkat dan sejuk dengan redo itu.

Nota :

Jika anda menggunakan tepung gandum, letakkan 1 serbuk penaik kecil.

Resepi :